Folio rūgštis – pagrindinis nėščiosios vitaminas

Kodėl folio rūgštis yra tokia svarbi?

Folio rūgštis yra pagrindinis nėščios moters vitaminas, nes jo poreikis šiuo laikotarpiu ypatingai padidėja: iki nėštumo folio rūgšties poreikis yra apie 400 µg, o nėštumo metu - apie 600 µg. Folio rūgšties poreikis nėštumo metu išauga 50%.

Apskritai, folio rūgšties įsisavinimas iš maisto nėra pakankamas. Folio rūgštis priklauso B vitaminų grupei. Tai universalus vitaminas: viena vertus, jis svarbus ląstelių dalijimuisi ir iš esmės prisideda prie naujų ląstelių formavimosi. Kita vertus, jis palaiko kraujo susidarymą ir smegenų vystymąsi.

Folio rūgšties šaltiniai

Folio rūgšties gausu salotose, daržovėse (pvz., brokoliuose), pomidoruose, bulvėse, kiaušiniuose, mėsoje ir pilno grūdo produktuose. Tačiau, folio rūgštis yra labai jautri. Šiluma, šviesa ir deguonis gali visiškai ją sunaikinti ir padaryti ją neveiksmingą. Nėštumo metu beveik neįmanoma pakankamai folio rūgšties gauti iš maisto. Nėščia moteris per dieną turėtų suvalgyti apie 20 kg brokolių, kad padengtų padidėjusį folio rūgšties poreikį.

Štai kodėl maistas, kuris papildytas folio rūgštimi, pvz., HiPP Mama sultys, yra svarbus šiame gyvenimo etape. Be to, folio rūgštį organizmas labai greitai sunaudoja, ypač, jei laukiama dvynių ar nėštumai seka vienas paskui kitą. Mūsų patarimas - visada stebėkite folio rūgšties vartojimą ir ne tik nėštumo metu. Prieš nėštumą folio rūgšties atsargos turėtų būti visiškai atstatytos!

Moterims, kurios nori susilaukti vaikučio, jau prieš nėštumą labai svarbu vartoti pakankamai produktų, kuriuose gausu folio rūgšties. 

Folio rūgšties trūkumas

Folio rūgšties trūkumas sukelia nuovargį. Kraštutiniais atvejais gali prasidėti vaiko vystymosi anomalijos. Viena jų -  "stuburo nervinio vamzdelio" defektas. Taip pat galimos pasekmės: smakro, gomurio defektai. Štai kodėl folio rūgšties vartojimas yra ypač svarbus per pirmąjį nėštumo trimestrą.